Είναι ευρύτερα γνωστό πως από το έτος 2005 μέχρι σήμερα διάφοροι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ελλάδα, έχουν μεταδώσει σχεδόν εξήντα διαφορετικές τηλεοπτικές σειρές τουρκικής παραγωγής με κυρίαρχο κριτήριο το εύκολο κέρδος.
Το εύκολος κέρδος πρόσφεραν απλόχερα οι ισλαμιστές του Ρ. Τ. Ερντογάν εφαρμόζοντας ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο πολιτιστικού εκτουρκισμού διαφόρων χωρών – στόχων, αμέσως μόλις κατέλαβαν την τουρκική εξουσία. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, το τουρκικό κράτος επιδοτούσε γενναιόδωρα προσεγμένες τηλεοπτικές παραγωγές με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Όλες αυτές οι τηλεοπτικές παραγωγές στόχευαν στην συστηματική παρουσίαση μιας Τουρκίας εμφορούμενης από ιδανικά πρότυπα (φυσικά χωρίς καμιά σχέση με την σκληρή πραγματικότητα), μοναδική ιστορική και πολιτιστική «κληρονομιά» (με χονδροειδή παραποίηση, αλλοίωση ή κατά το δοκούν παραχάραξη της ιστορίας), μαγικό τουριστικό προορισμό με «οικειοποίηση» όλου του ενδόξου παρελθόντος της ανατολής, ιδανικό τόπο επενδύσεων, συστηματική επίδειξη ανύπαρκτου πλούτου (πολυτελή σπίτια, πισίνες, αυτοκίνητα και αεροπλάνα που δεν αντιστοιχούν ούτε στο 1% του συνολικού πληθυσμού της χώρας), μιας Τουρκίας τέλος πάντων που θα εμφανίζεται με πειστικό τρόπο σαν μια καθιερωμένη οικονομική και πολιτική «υπερδύναμη».
Οι γενναία επιδοτούμενες αυτές τουρκικές τηλεοπτικές σειρές θα εξάγονταν σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες-στόχους, στην τουρκική γλώσσα, σε «πολύ ανταγωνιστικές τιμές» – σχεδόν τζάμπα! Στα χρόνια που ακολούθησαν, το σχέδιο αυτό των τούρκων ισλαμιστών σημείωσε εξαιρετική επιτυχία με δεκάδες ιδιωτικούς (κυρίως) τηλεοπτικούς σταθμούς, σε περισσότερες από 75 χώρες του κόσμου, να σπεύδουν να ανταποκριθούν στην τουρκική «προσφορά». Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στην Ελλάδα. Με εξαίρεση την κρατική ΕΡΤ, όλοι οι προ δεκαπενταετίας ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί της χώρας μας μπήκαν σταδιακά στο «τουρκικό πρόγραμμα» - τζάμπα πράμα, μεταδίδοντας καθημερινά, επί πολλές ώρες, την τουρκική γλώσσα και την τουρκική προπαγάνδα μέσα σε κάθε Ελληνικό σπίτι.
Η επιτυχία του σχεδίου των Τούρκων ισλαμιστών ήταν τόσο μεγάλη, ώστε ο λαλίστατος αρχηγός της «Φαμίλιας Ερντογάν» στις 28 Ιανουαρίου 2022, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την τουρκική γλώσσα, δήλωσε με περισσή κομπορρημοσύνη: «Η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη γλώσσα σε μια ευρεία γεωγραφία που εκτείνεται από την Αδριατική μέχρι το Σινικό Τείχος της Κίνας είναι σήμερα η τουρκική». Όταν τον Φεβρουάριο του 2020 εκδηλώθηκε αιφνιδιαστικά η ύπουλη, υβριδική επίθεση που εξαπέλυσε η Τουρκία εναντίον της Ελλάδος, στον Έβρο και στα Ελληνικά νησιά του Αιγαίου, με απάνθρωπο και κυνικό «όπλο» ένα ολόκληρο στρατό ταλαιπωρημένων ανθρώπων, μέσα στους οποίους βρίσκονταν μυστικοί πράκτορες - καθοδηγητές, επικίνδυνοι τζιχαντιστές από Μέση Ανατολή, Ασία και Αφρική (όλοι ανεξαιρέτως υποδύονταν τους πρόσφυγες από την Συρία), η ελληνική κοινή γνώμη άρχισε σταδιακά να απαξιώνει σε τηλεθέαση παλιές ή νέες τουρκικές τηλεοπτικές σειρές με αποτέλεσμα από διψήφια, υψηλή τηλεθέαση που πετύχαιναν κάποτε, σήμερα η τηλεθέαση τους να είναι όχι μόνο μονοψήφια, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις εξευτελιστικά χαμηλή. Μπροστά στον συνεχιζόμενο και εξαιρετικά επικίνδυνο τουρκικό υβριδικό πόλεμο σε πολλές και διαφορετικές μορφές (συστηματική διαστρέβλωση της αλήθειας με καθημερινά fake news, συστηματική εργαλειοποίηση μεταναστευτικών ροών σε Αιγαίο και Έβρο, συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, θρασύτατη και αλαζονική απαίτηση ενός χιτλερικής έμπνευσης «ζωτικού χώρου» σε βάρος διεθνώς κατοχυρωμένων Ελληνικών και Κυπριακών δικαιωμάτων (σε συνέχεια των αυθαίρετων ενεργειών της Τουρκίας εναντίον Κυπριακής Δημοκρατίας, Συρίας, Ιράκ, Λιβύης, Αρμενίας κ.α.), θα περίμενε κανείς από τους ιδιοκτήτες, τους διευθυντές και τα στελέχη ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών στην Ελλάδα καθώς και από τις διάφορες εταιρίες που πληρώνουν καθημερινά διαφημιστικό χρήμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς, να σεβαστούν την δικαιολογημένη αγανάκτηση των Ελλήνων, απέχοντας από την μετάδοση τουρκικών τηλεοπτικών σειρών – τζάμπα πράμα οι πρώτοι και από την δαπάνη διαφημιστικού χρήματος μέσα σε τουρκοσειρές οι δεύτεροι. Αλήθεια οι τηλεοπτικοί σταθμοί που συνεχίζουν να μεταδίδουν την τουρκική γλώσσα καθημερινά, πρωί-βράδυ, μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι καθώς και οι διάφορες εταιρίες που καταβάλλουν διαφημιστικό χρήμα σε μονοψήφια τηλεθέαση – τις περισσότερες φορές σε εξευτελιστικά επίπεδα, δεν διαθέτουν καμία απολύτως εθνική ευαισθησία; Δεν τους ενοχλούν καθόλου τα καθημερινά καμώματα του μετώπου ισλαμιστών, φασιστών και μαφίας που ελέγχει την τουρκική εξουσία, δεν προσβάλλονται καθόλου ούτε καν προβληματίζονται από τις κραυγές για «ποταπούς Έλληνες» που μας απευθύνονται από την κορυφή του τουρκικού κράτους, για την σκόπιμη λάσπη πως δήθεν «θέλουμε πόλεμο με την Τουρκία», δεν δυσανασχετούν ούτε οργίζονται από τις κακόγουστες φιέστες «μετατροπής» του Ναού της Αγίας του Θεού Σοφίας σε τέμενος - λες και ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς αλλάζει μορφή με τα καραγκιοζλίκια μιας κλίκας νεο-οθωμανών;
Μα τόσο αναίσθητοι είναι; Δυστυχώς δεν διακρίνεται από ορισμένους εθνική ευαισθησία αφού, σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική Τηλεόραση (του International Hellenic Association (IHA) - λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2020), δύο ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί μεταδίδουν πρωί-βράδυ την τουρκική γλώσσα και την τουρκική προπαγάνδα μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, ενώ δεκάδες ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, χρηματοδοτούν με διαφημιστικό χρήμα τις συνεχιζόμενες, καθημερινές μεταδόσεις τουρκοσειρών. Πιο συγκεκριμένα στον ΣΚΑΙ, τον Αύγουστο του 2022, μέσα στην τουρκική σειρά – τζάμπα πράμα (πρόκειται για την αλά τούρκα μεταφορά της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς «Dr. Foster») που μεταδίδεται καθημερινά στην βραδινή ζώνη (prime time), με μόνιμα μονοψήφια τηλεθέαση, μεταδόθηκαν συνολικά 1.454 διαφημιστικά μηνύματα-σφήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οκτώ μόνο εταιρίες κάλυψαν τις 609 από τις διαφημίσεις αυτές: Από την «Ομάδα των 4», δηλαδή των γιγαντιαίων πολυεθνικών που έχουν καταδικαστεί από τη Ευρωπαϊκή και την Γαλλική επιτροπή ανταγωνισμού για «πρακτικές χειραγώγησης των τιμών» με την δημιουργία καρτέλ, τον μήνα Αύγουστο 2022 μόνο οι δύο ξόδεψαν διαφημιστικό χρήμα στην τουρκοσειρά του ΣΚΑΙ: Η Procter & Gamble (135 διαφημίσεις) και η Colgate (41 διαφημίσεις). Δύο Γερμανικών συμφερόντων επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα (Lidl και Cosmote) πλήρωσαν 114 διαφημίσεις (70 η πρώτη και 44 η δεύτερη), μια Ολλανδικών συμφερόντων (Jacobs Douwe Egberts – JDE) 121 διαφημίσεις για τα προϊόντα Jacobs, L’Or και Bravo, η ΡΜΜ (Public & Media Markt) 97 διαφημίσεις, ο «δικός» μας ΟΠΑΠ 53 και η «Ελληνική» ΔΕΗ 48 διαφημίσεις. Όλα αυτά, σε μια και μόνο τουρκοσειρά με μονοψήφια τηλεθέαση! Αντίστοιχα, μέσα στην τουρκική σειρά – τζάμπα πράμα του ΣΤΑΡ (πρόκειται για μια παμπάλαια σειρά που μεταδίδεται νωρίς το πρωί, με τις τσίμπλες στα μάτια και εξευτελιστική τηλεθέαση συνήθως γύρω στην μία μονάδα), τον Ιούνιο 2022 μεταδόθηκαν 433 διαφημιστικές σφήνες (ίσως υπήρχαν έξτρα «επιστροφές» προς τα media shops για να προκύψει τέτοιο τσουνάμι διαφημίσεων νωρίς το πρωί, με τόσο εξευτελιστική τηλεθέαση), τον Ιούλιο 2022 μεταδόθηκαν 176 διαφημίσεις και τον Αύγουστο 2022 μόνο 39 (καθώς και αρκετές με κοινωνικό περιεχόμενο οι οποίες δεν καταγράφονται από το παρατηρητήριο).
Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες που πλήρωσαν διαφημιστικό χρήμα τον μήνα Αύγουστο 2022 σε τουρκοσειρές της Ελληνικής Τηλεόρασης βρίσκονται σε σχετικό πίνακα, εδώ. Η μετάδοση τουρκικής γλώσσας, η συνεχής επίδειξη τουρκικής σημαίας και η ύπουλη τουρκική προπαγάνδα για τον «γενναίο Τούρκο στρατιώτη» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι θα σταματήσει οριστικά μόνο όταν ολοένα και περισσότεροι τηλεθεατές, εταιρίες-διαφημιζόμενοι και φυσικά ιδιοκτήτες, στελέχη και διευθυντές ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, αρχίσουν επιτέλους να ευαισθητοποιούνται. Τέλος, ας μην ξεχνάμε το σύνθημα που διαδίδει συνεχώς η Επιτροπή Τουρκοσειρών του International Hellenic Association:
Παίζουνε Τούρκικο; Αλλάζουμε Κανάλι! Παρατηρήσεις:(1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ για την καθημερινή μετάδοση τουρκικής γλώσσας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στο τηλεφωνικό κέντρο 210 4800 170 – 4 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού μέσω της ιστοσελίδας https://www.skai.gr/contact (2) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για τον ίδιο λόγο, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στα τηλέφωνα 211 18 91 000, 211 18 92 000 και 211 18 91 004 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού (pr@star.gr) (3)
Στην καταμέτρηση των διαφημίσεων δεν συμπεριλαμβάνονται όσες διαφημίσεις περιέχουν κοινωνικά μηνύματα (Εμβολιαζόμαστε, Χαμόγελο του παιδιού, Καθαρές θάλασσες, Αδέσποτα, Missing Alert, πάρκα τσέπης κ.ο.κ.) (4) Η επόμενη ανακοίνωση μηνός Σεπτεμβρίου, θα εκδοθεί την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022. Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/22 Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης.
0 comments: