Zero Hedge : “Τα πρατήρια βενζίνης θα στερέψουν”.

 

Ενώ ο κόσμος έχει επικεντρωθεί με εμμονή στο αργό πετρέλαιο και τη βενζίνη τις τελευταίες εβδομάδες, αντ’ αυτού ειδοποιήσαμε τους αναγνώστες για ένα πολύ πιο τρομερό σενάριο που διαδραματίζεται στο ντίζελ, μια πηγή ενέργειας που είναι απολύτως κρίσιμη για τη διατήρηση της λειτουργίας του κόσμου “ακριβώς στην ώρα” χρόνος.

Για υπενθύμιση, εδώ είναι μερικά από τα άρθρα που έχουμε δημοσιεύσει σχετικά με το θέμα τις τελευταίες εβδομάδες, πολλά ακόμη και πριν από τον πόλεμο της Ουκρανίας:

Το ντίζελ είναι το καναρίνι του πληθωρισμού της οικονομίας των ΗΠΑ – 8 Φεβρουαρίου

Τα αποθέματα ντίζελ των ΗΠΑ αναμένεται να πέσουν σε κρίσιμα χαμηλά – 18 Φεβρουαρίου

Η Κίνα ζητά από τα κρατικά διυλιστήρια να σταματήσουν τις εξαγωγές βενζίνης και ντίζελ – 10 Μαρτίου

Η παγκόσμια έλλειψη ντίζελ αυξάνει τον κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης αύξησης της τιμής του πετρελαίου – 12 Μαρτίου

Γρήγορα στο σήμερα, όταν η προειδοποίησή μας είχε απήχηση από τους επικεφαλής ενός από τους μεγαλύτερους οίκους εμπορίας εμπορευμάτων και τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο έμπορο πετρελαίου που μιλούσαν στην FT Commodities Global Summit στη Λωζάνη της Ελβετίας την Τρίτη.

Οι ηγέτες των εταιρειών εκτίμησαν ότι έως και 3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και τα προϊόντα της την ημέρα θα μπορούσαν να χαθούν από τη Ρωσία ως αποτέλεσμα των κυρώσεων, σύμφωνα με προηγούμενες εκτιμήσεις, και προειδοποίησαν ότι οι παγκόσμιες αγορές αντιμετωπίζουν συμπίεση του ντίζελ με την Ευρώπη να κινδυνεύει περισσότερο. μιας «συστημικής» έλλειψης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δελτίο καυσίμων.

“Αυτό που ενδιαφέρει όλους θα είναι οι προμήθειες ντίζελ. Η Ευρώπη εισάγει περίπου το μισό ντίζελ της από τη Ρωσία και περίπου το μισό ντίζελ της από τη Μέση Ανατολή”, δήλωσε ο Ράσελ Χάρντι, επικεφαλής της ελβετικής εμπορίας πετρελαίου Vitol. “Αυτό το συστημικό έλλειμμα του ντίζελ υπάρχει».

Αυτές οι εισαγωγές σημαίνουν ότι οι ρωσικές προμήθειες αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% της κατανάλωσης ντίζελ στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους FT που μετέφεραν τα σχόλιά τους.

Ο Χάρντι είπε ότι η στροφή σε περισσότερη κατανάλωση ντίζελ έναντι της βενζίνης στην Ευρώπη βοήθησε στη δημιουργία ελλείψεων καυσίμου. Πρόσθεσε ότι τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να ενισχύσουν την παραγωγή ντίζελ τους ως απάντηση στις υψηλότερες τιμές σε βάρος άλλων προϊόντων που προέρχονται από πετρέλαιο για να ενισχύσουν την προσφορά, αλλά προειδοποίησε ότι υπάρχει πιθανότητα να γίνει δελτίο.

Ο Torbjorn Tornqvist, συνιδρυτής και πρόεδρος του Gunvor Group με έδρα τη Γενεύη, πρόσθεσε: «Το ντίζελ δεν είναι απλώς ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα. αυτό είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Πραγματικά είναι».

Ο Tornqvist προειδοποίησε επίσης ότι οι ευρωπαϊκές αγορές φυσικού αερίου δεν λειτουργούσαν πλέον σωστά, καθώς οι έμποροι αντιμετώπιζαν τεράστιες απαιτήσεις από τις τράπεζες για μετρητά για την κάλυψη θέσεων αντιστάθμισης κινδύνου. «Νομίζω ότι έχει χαλάσει. Είναι πραγματικά» , είπε. “Ποτέ δεν πίστευα ότι κάποιος θα μπορούσε να πει “α, το φυσικό αέριο έχει πέσει κάτω από 100 ανά μεγαβατώρες είναι πραγματικά φθηνό”.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου που συνδέονται με την TTF, τη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έχουν αυξηθεί από περίπου 70 ευρώ την μεγαβατώρα πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία σε περίπου 230 ευρώ πριν από δύο εβδομάδες και στη συνέχεια έπεσαν κάτω από τα 100 ευρώ αυτήν την εβδομάδα. Πριν από τον Μάιο του 2021, οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη ήταν κάτω από 20 ευρώ την μεγαβατώρα.

Όπως σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα , οι μεγαλύτεροι έμποροι ενέργειας της Ευρώπης κάλεσαν τις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες να παράσχουν έκτακτη υποστήριξη ρευστότητας για να διατηρήσουν τη λειτουργία των αγορών φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας καθώς οι απότομες κινήσεις τιμών που προκλήθηκαν από την κρίση στην Ουκρανία έχουν τεντώσει τις αγορές εμπορευμάτων. Ο Χάρντι είπε ότι για να μετακινήσουν ένα φορτίο ισοδύναμο με 1 μεγαβατώρα υγροποιημένου φυσικού αερίου με τιμή 97 ευρώ, οι έμποροι πρέπει να παρέχουν 80 ευρώ σε μετρητά, επιβαρύνοντας τις κεφαλαιακές απαιτήσεις τους.

Ακόμη χειρότερα, επιβεβαιώνοντας ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει έναν ακόμη πιο κρύο χειμώνα, ο Tornqvist είπε ότι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας θα δυσκολευτούν να γεμίσουν την αποθήκη φυσικού αερίου για τον επόμενο χειμώνα, δεδομένης της «παράλυσης» της αγοράς spot για φυσικό αέριο, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής παρέμβουν για να παράσχουν εγγυήσεις για την προστασία των αγοραστών από τις διακυμάνσεις των τιμών.

Αλλά επιστρέφοντας στο ντίζελ, ο Javier Blas του Bloomberg ανέβασε στο Twitter μια χούφτα από τα πιο τρομακτικά αποσπάσματα από τους CEO της ενέργειας στη σημερινή σύνοδο κορυφής FT commodities:

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Trafigura, Jeremy Weir: “Η αγορά ντίζελ είναι εξαιρετικά σφιχτή. Θα γίνει πιο σφιχτή και πιθανότατα θα οδηγήσει σε εξάντληση αποθεμάτων “, αναφερόμενος στο όταν τα πρατήρια καυσίμων τελειώνουν.

Διευθύνων Σύμβουλος της Gunvor: «Η Ευρώπη έχει τόσο λίγη ντίζελ»  Διευθύνων Σύμβουλος της Vitol: «Αυτό που τους απασχολεί όλους θα είναι οι προμήθειες ντίζελ»

Περιττό να πούμε ότι χωρίς ντίζελ, όχι μόνο θα σταματήσει η κυκλοφορία στην Ευρώπη, αλλά πολύ αν όχι όλες οι αμερικανικές αλυσίδες υλικοτεχνικής υποστήριξης και εφοδιασμού με φορτηγά θα παραλύσουν σύντομα. Οι συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία θα είναι τρομερές.

zerohedge.com

0 comments: