ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΕ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ SARS–CoV-2.

Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών.






.Τίθεται στην δημοσιότητα η κατωτέρω αναφερόμενη δήλωση την οποία δύναται να απευθύνει στον εργοδότη του κάθε εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα που παρέχει την εργασία του με φυσική παρουσία και αρνείται να συναινέσει στην υποβολή του σε προληπτικό (αυτο)διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό SARS–CoV-2.

Υπογραμμίζεται ότι η παρούσα δήλωση αποσκοπεί πρωταρχικώς στην διαφύλαξη της ακεραιότητας της προσωπικής συνείδησης εκάστου ανθρώπου από κάθε παράνομη, αντισυνταγματική, αθέμιτη κρατική και ιατρική παρέμβαση στην ζωή και στην υγεία του, η οποία διενεργείται χωρίς την ρητή και ανεπιφύλακτη συναίνεσή του και ενάντια στην ελεύθερη βούλησή του. Ο εργοδότης κρίνεται πολύ πιθανό μετά την παραλαβή της δήλωσης να αποκρούσει την παροχή των υπηρεσιών του εργαζομένου και να προβεί στην διακοπή της μισθοδοσίας του.

Κάθε τυχόν μελλοντική προσφυγή στην δικαιοσύνη συνεπάγεται για τον εργαζόμενο την εκ προοιμίου αποδοχή των εφαρμοζόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων (υποχρεωτική χρήση μάσκας, αρνητικό αποτέλεσμα υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό, απόδειξη εμβολιασμού) ενώ και ο δικαστής που θα κληθεί να αποφανθεί επί της μελλοντικώς αναφυομένης ενδίκου διαφοράς θα είναι απολύτως εναρμονισμένος με την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.

Διατυπώνω την ακόλουθη γνώμη: Οι πολίτες που διαφωνούν και αρνούνται να συμμορφωθούν με την τήρηση των διαταγών των υγειονομικών αρχών (υποχρεωτική χρήση μάσκας, προληπτικός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης, εμβολιασμός) θα εξισωθούν με τους Εβραίους πολίτες της χιτλερικής Γερμανίας, αφού δεν θα δύνανται να ταξιδέψουν, να εργαστούν, να μετακινηθούν, να σπουδάσουν, να έχουν πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες και στις υγειονομικές δομές.

Ο Ιστορικός του Μέλλοντος θα καταγράψει αν ο κορωνοϊός συνιστούσε μια εικονική απειλή της δημόσιας υγείας ή μια πραγματική (αλλά κεκαλυμμένη) τρομακτική απειλή για την Δημοκρατία και για τις συνταγματικές ελευθερίες των πολιτών.

Η αναφορά μου στον ιστορικό του μέλλοντος υποδηλώνει σαφώς την ενδόμυχη ευχή μου αλλά και την βεβαιότητα για την εκ Θεού κατάρρευση της υγειονομικής τυραννίας, γιατί αν αυτή τελικώς επικρατήσει, το μέλλον που θα προκύψει από το σημερινό παρόν, θα είναι τόσο εφιαλτικό που θα έχει κατασπαράξει την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης και ως εκ τούτου ο «ιστορικός» στην μελλοντική δυστοπική κοινωνία θα αποτελεί μια αναχρονιστική καρικατούρα μιας ξεχασμένης περιόδου της Ανθρώπινης Ιστορίας.

Ακολουθεί η δήλωση:

(Αναγράφονται τα προσωπικά στοιχεία του δηλούντος, όπως όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, επάγγελμα, διεύθυνση κατοικίας).

ΚΑΤΑ

(Αναγράφονται τα στοιχεία του εργοδότη -όπως παραπάνω στην περίπτωση που είναι φυσικό πρόσωπο- και αν είναι νομικό πρόσωπο αναγράφεται η επωνυμία της εταιρείας και η έδρα της).

Κατ΄ αρχάς αισθάνομαι την υποχρέωση να σας ευχαριστήσω για το ειλικρινές ενδιαφέρον και την άοκνη μέριμνα που επιδεικνύετε για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων.

Ακούγοντας τις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες που ήδη υλοποιούνται με την έκδοση πολυάριθμων ΚΥΑ οι πολίτες (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με φυσική παρουσία, δημόσιοι υπάλληλοι, δικαστικοί λειτουργοί) αντιλαμβάνονται ότι η επανεκκίνηση της εν γένει οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στην πατρίδα μας συνδέεται αναγκαστικά με την μαζική χρήση rapid test που θα διανέμεται δωρεάν από τα φαρμακεία.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου αλλά και τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων (Βλέπετε συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κου Κυριάκου Πιερρακάκη στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ https://www.pentapostagma.gr/politiki/kybernisi/6997874_pierrakakis-poy-tha-dilonontai-ta-thetika-kroysmata-apo-ta-self-test και συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης κου Αθανασίου Κοντογεώργη στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN εδώ: https://www.ethnos.gr/ellada/150417_self-testing-me-nea-tehnologia-test-covid-sto-spiti-dorean-4-ana-atomo-mina) η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει (και ήδη υλοποιείται) την δωρεάν χορήγηση στους πολίτες από τα φαρμακεία του self test (αυτοδιαγνωστικού τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2) το οποίο χαρακτηρίζεται από τους αρμόδιους φορείς ως το νέο «εργαλείο» για την αντιμετώπιση της πανδημίας του προαναφερομένου κορωνοϊού.

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην συνέντευξή του δήλωσε μεταξύ άλλων για τα self test χαρακτηριστικά και τα εξής: «Το σύστημα για να δηλώνονται τα κρούσματα από τους πολίτες που θα κάνουν self test θα αλληλεπιδρά με αυτό της άυλης συνταγογράφησης, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι φαρμακοποιοί. Εκ των πραγμάτων θα πρέπει να υπάρξει μια πλατφόρμα κυρίως για στατιστικούς λόγους, να υπάρχει μια πρώτη καταγραφή και για να έχει μια εικόνα ο ΕΟΔΥ για τους πολίτες που έκαναν το τεστ. Επιπλέον, θα υπάρξει μια πλατφόρμα για να δηλώνονται όσοι έχουν θετικό αποτέλεσμα, εφόσον το επιθυμούν. Δε θα είναι απολύτως ισοδύναμο με το να πάει ο πολίτης σε ένα διαγνωστικό κέντρο ή να καταγραφεί κεντρικά στο μητρώο Covid, αλλά θα είναι χρήσιμο». Ο δε κος Κοντογεώργης στην συνέντευξή του μεταξύ άλλων δήλωσε επίσης για τα self test ότι «δεν πρόκειται για τα κλασικά rapid test τα οποία γνωρίζουμε, αλλά είναι μια νέα τεχνολογία, είναι πολύ εύκολα στη χρήση τους, αφού προορίζονται για χρήση κατ’ οίκον».

Από τις δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων εγείρονται όμως τα εξής πολύ κρίσιμα ερωτήματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και ως προς τα οποία επιβάλλεται να δοθούν από την επιστημονική κοινότητα έγκυρες και τεκμηριωμένες απαντήσεις.

1) Το self test είναι αξιόπιστο και ασφαλές; Και αν ναι, γιατί ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι δεν είναι απολύτως ισοδύναμο με εκείνο που διενεργείται σε διαγνωστικό κέντρο ή σε άλλη υγειονομική δομή;

Ο δε Γενικός Γραμματέας Συντονισμού της Κυβέρνησης διευκρίνισε ότι η θετική διάγνωση του οικιακού τεστ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βεβαίωση για την λήψη άδειας ή δικαιολόγησης των απουσιών από το σχολείο αλλά απαιτείται να διενεργείται επανέλεγχος με PCR test (μοριακό) στις δομές υγείας της χώρας, δηλαδή στα νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας.

Από τις ανωτέρω δηλώσεις δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία ότι τα self test είναι μειωμένης αξιοπιστίας εν σχέσει προς τα μοριακά τεστ που διενεργούνται στις δομές υγείας.

Επίσης σύμφωνα με τις οδηγίες του γερμανικού Ινστιτούτου Ρόμπερτ Κοχ, οι λωρίδες που υπάρχουν στο κουτί των self test περιλαμβάνουν αντισώματα αντιγόνου που ενεργοποιούν κάποιο συγκεκριμένο ένζυμο. Στην περίπτωση που το τεστ κορωνοϊού βγει θετικό, τότε θα παράξει μια εμφανή χρωστική. Η ακρίβεια διάγνωσης του τεστ άγγιξε το 71%. Τα τεστ έγιναν σε 60 πολίτες που διαγνώστηκαν θετικοί στον κορωνοϊό με την πραγματοποίηση PCR (μοριακού) τεστ. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ygeia/150298_self-testing-ti-einai-kai-pos-tha-kanoyme-sto-spiti-ta-yper-kai-ta-kata)

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κα Αθηνά Λινού μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και στην δημοσιογράφο Φαίη Μαυραγάνη σχολιάζοντας τα δωρεάν rapid tests κορωνοϊού που θα διατίθενται από τα φαρμακεία δήλωσε μεταξύ άλλων και τα εξής: «έχουν κριθεί πολλές φορές σαν μη αξιόπιστα. Δεν ξέρω ποια θα έχουμε. Οδηγούν σε εσφαλμένα αποτελέσματα στους μη συμπτωματικούς. Και το θέμα είναι ότι με αυτά δεν θα ξέρουμε την ιχνηλάτηση. Η ιχνηλάτηση στην Ελλάδα είναι οικτρή. Αφού σιγουρευτούμε ότι θα πιάνουν ασυμπτωματικούς, θα πρέπει να οργανωθεί η ιχνηλάτηση». (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ellada/150291_koronoios-linoy-na-epitrapei-i-metakinisi-apo-dimo-se-dimo-mi-axiopista-ta-rapid-test)

Επειδή το self test χαρακτηρίζεται ως αυτοδιαγνωστικό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2 το οποίο σύμφωνα με το άρθρο 31 παρ. 1 και 2 του Ν. 4737/2020, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του Ν. 4790/31-3-2021 (Φ.ΕΚ. 48Α) και ισχύει σήμερα ορίζεται στην παράγραφο 3 ότι τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test), για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από τον κορωνοϊό φυσικών προσώπων, χρησιμοποιούνται υπό τον όρο της παρουσίας ιατρονοσηλευτικού προσωπικού υπεύθυνου για την ορθή χρήση του προϊόντος και την κατάλληλη ενημέρωση του φυσικού προσώπου ως προς το εξαγόμενο αποτέλεσμα.

Μάλιστα η ανάγκη παρουσίας ιατρονοσηλευτικού προσωπικού για την διενέργεια διαγνωστικού τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2 επιβεβαιώνεται και από την αγγλική έκδοση των οδηγιών χρήσης σύμφωνα με τις οποίες το αυτοδιαγνωστικό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2 προορίζεται για επαγγελματική χρήση στο εργαστήριο και υπό την επίβλεψη από τους επαγγελματίες υγείας.

Επομένως ο υποχρεωτικός, παράνομος και τυραννικός εξαναγκασμός των εργαζομένων στην διαγνωστική διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, που διεξάγεται χωρίς την παρουσία εξειδικευμένου νοσηλευτικού προσωπικού και υπό την απειλή της απομάκρυνσης των εργαζομένων από τον χώρο της εργασίας που συνοδεύεται από την διακοπή καταβολής των αποδοχών τους, εγκυμονεί σοβαρούς και άμεσους κινδύνους για προστασία της υγείας τους (ρινορραγία, ενδεχόμενη μόλυνση, πρόκληση φλεγμονής ή τραυματισμού του ρινικού διαφράγματος) και ως εκ τούτου ο εκάστοτε εργοδότης ή διευθύνων σύμβουλος, ή προϊστάμενος δεν μπορεί να καθίσταται άβουλο όργανο εκτέλεσης και υλοποίησης μιας προφανώς άδικης, παράνομης και αντισυνταγματικής απόφασης της Πολιτείας.

Σε κάθε περίπτωση η απαίτηση της Πολιτείας για την διενέργεια από τους εργαζομένους του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2, χωρίς την επιβαλλόμενη παρουσία ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, προσκρούει στο θεμελιώδες συνταγματικό δικαίωμα της προστασίας της ατομικής υγείας που αναγνωρίζεται και κατοχυρώνεται στην διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία «Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας του και της γενετικής του ταυτότητας» για την άσκηση του οποίου δεν νοείται να επιβάλλεται οποιαδήποτε νομοθετική κύρωση που άγει στην αναίρεσή του.

Επομένως ερωτάται η κυβέρνηση: Γιατί καλεί τους πολίτες να αυτοϋποβληθούν σε αμφιβόλου επιστημονικής εγκυρότητας και αξιοπιστίας αυτοδιαγνωστικά τεστ; Και γιατί οι εργοδότες σπεύδουν να συμμορφωθούν;

Οι δηλώσεις αυτές των κυβερνητικών αξιωματούχων και ειδικών, απομειώνουν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του πολυδιαφημιζόμενου self test και προκαλούν δικαιολογημένη καχυποψία στους πολίτες για την πραγματική στόχευση και την σκοπιμότητα της μαζικής χρήσης των self tests.

2) Ο κ. Υπουργός στην πιο πάνω συνέντευξη δήλωσε: «Επιπλέον, θα υπάρξει μια πλατφόρμα για να δηλώνονται όσοι έχουν θετικό αποτέλεσμα, εφόσον το επιθυμούν». Ερωτάται:

Γιατί ο πολίτης που θα διαγνωσθεί θετικός, δεν υποχρεώνεται να δηλώσει την θετική αναφορά του διαγνωστικού ελέγχου στην σχετική πλατφόρμα, ώστε να ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία απομόνωσης του κρούσματος αλλά αφήνεται αυτό στην διακριτική του ευχέρεια;

Με την διαδικασία της αυτορρύθμισης που προτείνει ο κ. Υπουργός υφίσταται άμεσος και σοβαρός κίνδυνος να μετακυλιστεί η ευθύνη της καταγραφής και απομόνωσης του επιβεβαιωμένου θετικού κρούσματος από τους αρμόδιους υγειονομικούς φορείς στους ιδιώτες με προφανή κατάληξη την αδυναμία του έγκαιρου εντοπισμού των ύποπτων περιστατικών.

Στην περίπτωση αυτή, δηλ. της προαιρετικής δηλώσεως αναφοράς του θετικού κρούσματος, η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην ενδιαφέρεται για την προστασία της δημόσιας υγείας, αφού κατά περίπτωση ο πολίτης προκειμένου να μην τεθεί σε περιορισμό, θα εξακολουθεί να κυκλοφορεί ελεύθερος και αντί το self test να αξιοποιηθεί ως χρήσιμο και πολύτιμο εργαλείο για την καταπολέμηση της διασποράς του ιού εξαιτίας της σκόπιμης (;) κυβερνητικής ανικανότητας, δυνητικά θα προκαλέσει την ανεξέλεγκτη μετάδοσή του.

3) Το περιβάλλον του σπιτιού παρέχει τις απαραίτητες και ασφαλείς εγγυήσεις βιοασφάλειας ή συντρέχει σοβαρός και άμεσος κίνδυνος μετάδοσης του ιού από την εσφαλμένη και ακατάλληλη χρήση του self test;

Στην αγγλική έκδοση των οδηγιών χρήσης αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «This product is intended for professional use in laboratory and Point of Care environments, or self-collection under the supervision of a healthcare worker».

Επίσης έχει ληφθεί μέριμνα για την ασφαλή συλλογή και αποκομιδή των υγειονομικών απορριμμάτων που έχουν χαρακτηρισθεί ως ειδικά ιατρικά απόβλητα που συλλέγονται από πιστοποιημένο φορέα και αποτεφρώνονται ή τα πάντα έχουν αφεθεί στην τύχη τους;

4) Έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα ιατρικά επιστημονικά περιοδικά κλινικές μελέτες και έρευνες από ανεξάρτητους επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του κλάδου υγείας με τις οποίες να επιβεβαιώνεται και να επαληθεύεται ο υψηλός βαθμός ευαισθησίας και εγκυρότητος του self test;

Αρκεί μήπως μόνο το «μπαράζ» των δηλώσεων από τους διαχειριστές της υγειονομικής κρίσης «περί αξιοπιστίας του self test» χωρίς όμως να προσκομίζουν αδιάβλητες ιατρικές μελέτες εγνωσμένου επιστημονικού κύρους προς απόδειξη των ισχυρισμών τους;

5) Το τεστ αυτοεξέτασης που θα διενεργείται στο σπίτι έχει την δυνατότητα να εντοπίσει τις μεταλλάξεις του ιού;

Οι κατά τα άλλα λαλίστατοι λοιμωξιόλογοι μέχρι σήμερα δεν έχουν αποφανθεί. Ίσως είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας εν σχέσει προς την κοπιώδη καθημερινή παρακολούθηση των κρουσμάτων. Πάντως το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Η.Π.Α (CDC) προτείνει, τα συγκεκριμένα τεστ να χρησιμοποιούνται σε στοχευμένους πληθυσμούς που να ευνοούνται από τον συγκεκριμένο έλεγχο, με την προσεκτική παράλληλη εξέταση των επιδημιολογικών δεδομένων.

Μετά τις πιο πάνω διαπιστώσεις με τις οποίες κλονίζεται και αποδυναμώνεται η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα της αυτοδιαγνωστικής διαδικασίας ελέγχου του κορωνοϊού SARS–CoV-2, συνοψίζω τις δικαιολογημένες και εύλογες αντιρρήσεις και επιφυλάξεις μου στους ακόλουθους αναφερομένους λόγους και αιτίες.

Για λόγους κυρίως που άπτονται της προστασίας της ατομικής μου υγείας καθώς επίσης και για λόγους προσωπικής και κοινωνικής συνειδήσεως σε συνδυασμό με όσα αναγνωρίζονται από την κείμενη νομοθεσία, δεν συναινώ, ούτε τώρα στην παρούσα χρονική περίοδο, αλλά ούτε και στο μέλλον να υποβληθώ σε οποιοδήποτε τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 (είτε σε μοριακό τεστ PCR, είτε σε rapid τεστ -τεστ αντιγόνου- είτε σε self test (δωρεάν αυτοδιαγνωστική διαδικασία ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού) που χορηγείται από τα φαρμακεία ή σε τυχόν άλλο, ως προληπτικού μέσου αντιμετώπισης της ασθένειας COVID-19, για τους εξής αναφερόμενους ορθούς, νόμιμους και βάσιμους λόγους και αιτίες καθώς και για όσους άλλους επιφυλάσσομαι να εκθέσω στο μέλλον.

1) Δεν διασφαλίζεται το απόρρητο των αποτελεσμάτων του τεστ, το οποίο ως ζήτημα που άπτεται της προσωπικής υγείας είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο, που αναγνωρίζεται και προστατεύεται ρητώς από την κείμενη νομοθεσία.

Σύμφωνα με την δημοσιευθείσα ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ.24525/2021 (ΦΕΚ Β’ 1588/19-04-2021) με θέμα «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό SARS–CoV-2 σε εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία» (σε συνδυασμό με την υπ. αριθμ. 24526/19-4-2021 Φ.ΕΚ. Β΄ 1583 ΚΥΑ που προβλέπει την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό σε ορισμένες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων) στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα του εργαζομένου που θα συλλέγονται και θα τυγχάνουν επεξεργασίας από την ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» περιλαμβάνονται α) το ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) ημερομηνία γέννησης, ε) ΑΦ.Μ. στ) ΑΜΚΑ, ζ) ημερομηνία διεξαγωγής του διαγνωστικού ελέγχου, η) το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου, η) ημερομηνία δήλωσης και μάλιστα η επεξεργασία θα λαμβάνει χώρα για ανεπίτρεπτα μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι τουλάχιστον την 31-7-2021, (βλέπετε άρθρο 46 του Ν. 4790/31-3-2021) θα είναι συστηματική και γενικευμένη, αφού τα δεδομένα αυτά συνεχώς θα ανανεώνονται και θα υπόκεινται σε επεξεργασία και καταχώριση κατά την συνεχιζόμενη και διαρκώς επαναλαμβανόμενη αυτοδιαγνωστική εξέταση που έχει αποφασισθεί να διενεργείται μία φορά την εβδομάδα.

Μάλιστα ορίζεται στην ΚΥΑ που έχει εκδοθεί και αφορά τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία, ότι σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι η υποχρεωτική καταχώριση και ηλεκτρονική διαχείριση των αποτελεσμάτων της διαγνωστικής διαδικασίας ελέγχου της νόσησης από τον κορωνοϊό.

Αξίζει να σημειωθεί με έμφαση ότι στο άρθρο 5 παρ. 7 της ΚΥΑ ορίζεται ρητά ότι στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων Covid -19 Tests στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπου γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων (self test) των εργαζομένων, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μόνο στον εργοδότη που θα δηλώσουν οι εργαζόμενοι.

Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είναι νοητή για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας στην περίπτωση που υφίστανται σοβαρές διασυνοριακές απειλές κατά της υγείας, προϋπόθεση που δεν ισχύει στην παρούσα συγκυρία.

Εξυπακούεται δηλαδή ότι οι εργαζόμενοι κατά την ηλεκτρονική δήλωση του αποτελέσματος του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου δηλώνουν εκ των προτέρων την συγκατάθεσή τους, ώστε ο εργοδότης να αποκτά δικαίωμα πρόσβασης στο περιεχόμενο της δήλωσής τους!

2) Σύμφωνα με πληροφορίες και ειδήσεις που έχουν καταχωρηθεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, επικρατεί στους επιστημονικούς κύκλους έντονη αμφισβήτηση και διχογνωμία για την επιστημονική εγκυρότητα και τεχνική αρτιότητα των τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 που κυκλοφορούν στο εμπόριο, δεδομένου ότι έχουν αναφερθεί περιπτώσεις που υγιείς άνθρωποι καταγράφονται ως ψευδώς θετικοί στα τεστ που διενεργούνται και αυτό συμβαίνει επειδή οι εμπορικοί κατασκευαστές και τα εργαστήρια θέτουν τα δικά τους όρια στον έλεγχο κατά την επεξεργασία των δειγμάτων.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στις 20 Ιανουαρίου 2021 τονίζει ότι είναι απαραίτητη η προσεκτική ερμηνεία των «αδύναμων» θετικών αποτελεσμάτων. Ο αριθμός των κύκλων μεγέθυνσης που απαιτείται για τον εντοπισμό του ιού είναι αντιστρόφως ανάλογος του ιικού φορτίου του ασθενούς.

Όταν τα αποτελέσματα του τεστ δεν αντιστοιχούν στην κλινική εικόνα, πρέπει να ληφθεί νέο δείγμα και να επανεξεταστεί με την χρησιμοποίηση ίδιας ή διαφορετικής μεθόδου εξέτασης. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.who.int/news/item/20-01-2021-who-information-notice-for-ivd-users-2020-05?fbclid=IwAR3oTJjzLfwUru4v3WXSDo7yE3rDtSxb3hqO_hq6lwYkFkgxadJMPYmDzHU)

Ιδιαίτερα στο τεστ PCR, τα διαγράμματα αξιοπιστίας πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύονται από τον αριθμό των ενισχυτικών κύκλων, διότι ως γνωστόν, όσο αυξάνονται οι ενισχυτικοί κύκλοι, αντιστοίχως αυξάνεται και το ποσοστό των ψευδώς θετικών τεστ.

Για παράδειγμα, στην Πολιτεία του Κάνσας των Η.Π.Α. στις αρχές Ιανουαρίου 2021, οι υγειονομικές αρχές της Πολιτείας αποφάσισαν την μείωση του αριθμού των κύκλων πολλαπλασιασμού των τεστ PCR, από 42 σε 35, διαπιστώνοντας αυτόματα μια αξιοσημείωτη μείωση στα καταγεγραμμένα κρούσματα. (Βλέπετε σχετικώς: https://sentinelksmo.org/kdhe-quietly-reduced-cycle-threshold-on-covid-tests/)

Δεν λαμβάνεται επομένως μέριμνα και δεν ορίζεται αφενός μεν η διαδικασία επαλήθευσης και επιβεβαίωσης των αποτελεσμάτων του πρώτου τεστ και αφετέρου δεν δηλώνεται το όριο των κύκλων που χρησιμοποιείται κατά τον έλεγχο και την επεξεργασία του δείγματός μου, δεδομένου ότι κάθε τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 με όριο κύκλου πάνω από 30-33, έχει ως συνέπεια το αποτέλεσμά του να καθίσταται ψευδώς θετικό.

Επιπλέον, ο ΠΟΥ επισημαίνει ότι τα τεστ αντιγόνου δεν πρέπει να εφαρμόζονται σε άτομα χωρίς συμπτώματα, δηλ. στους ασυμπτωματικούς, εκτός αν υπάρχει ιστορικό επαφής, και σε χαμηλή επίπτωση της νόσου, διότι στην περίπτωση αυτή δεν είναι αξιόπιστα. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ellada/132437_koronoios-kathigitria-apth-pote-einai-anaxiopista-ta-rapid-test καθώς και εδώ:

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj59pOe_8jvAhWHy4UKHal2CqgQFjAAegQIARAD&url=https%3A%2F%2Fenromiosini.gr%2Farthrografia%2F%25CF%2584%25CE%25BF-%25CF%2584%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2584-%25CF%2583%25CE%25B1%25CF%2582-%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1-%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25BF%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%258A%25CF%258C-%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CE%25B8%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C-%25CE%25AF%2F&usg=AOvVaw0YOhyrjgnu_l4yi8hHaAwt και εδώ:

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjagfvy_8jvAhViyoUKHfBNDosQFjAAegQIAhAD&url=https%3A%2F%2Forthodoxostypos.gr%2F%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B4%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25BF-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7-%25CE%25B3%25CE%25B5%25CF%2581%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CF%2584%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2584-pcr-%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B1-%25CE%25B1%25CE%25BA%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B2%2F&usg=AOvVaw2WgdpwAnxv_0foRQ3j6hH6)

3) Σήμερα, για να διενεργηθεί στην ιατρική πράξη οιουδήποτε είδους διαγνωστική, προληπτική ή θεραπευτική επέμβαση, το ενδιαφερόμενο πρόσωπο θα πρέπει να είναι ελεύθερο να συναινέσει στην επίμαχη ιατρική πράξη ή αντιθέτως να την αρνηθεί, εφόσον προηγηθεί η απαραίτητη ενημέρωσή του.

Συνακόλουθα η διενέργεια του τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την συναίνεση του προσώπου η οποία είναι αλληλένδετη με την ελεύθερη βούλησή του.

Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται λόγος για την «ενημερωμένη συναίνεση του ασθενούς» (informed consent) ως θεμελιώδη αρχή του Δικαίου και της Ιατρικής Δεοντολογίας.

Μέχρι σήμερα, η Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟ –Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Βιοϊατρική- αποτελεί το μοναδικό νομικώς δεσμευτικό κείμενο του διεθνούς δικαίου σε σχέση με τις εφαρμογές της Βιολογίας και της Ιατρικής.

Ειδικότερα, η Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟΥ κυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Ν. 2619/1998 (ΦΕΚ Α’ 132) και έχει την ισχύ που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλ. η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της βιολογίας και της ιατρικής: Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική .

Συγκεκριμένα στο άρθρο 5 αυτής προβλέπεται ότι:

«Επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνον αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεσή του, κατόπιν προηγούμενης σχετικής ενημέρωσής του».

Επιπροσθέτως, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η διάταξη του άρθρου 12 § 1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005) όπου ορίζεται ότι:

«Ο ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του ασθενούς.

  1. Προϋποθέσεις της έγκυρης συναίνεσης του ασθενούς είναι οι ακόλουθες:
    α) Να παρέχεται μετά από πλήρη, σαφή και κατανοητή ενημέρωση, σύμφωνα με το προηγούμενο άρθρο.

Β) Ο ασθενής να έχει ικανότητα για συναίνεση.

Αα) Αν ο ασθενής είναι ανήλικος, η συναίνεση δίδεται από αυτούς που ασκούν τη γονική μέριμνα ή έχουν την επιμέλειά του. Λαμβάνεται όμως, υπόψη και η γνώμη του, εφόσον ο ανήλικος, κατά την κρίση του ιατρού, έχει την ηλικιακή, πνευματική και συναισθηματική ωριμότητα να κατανοήσει την κατάσταση της υγείας του, το περιεχόμενο της ιατρικής πράξης και τις συνέπειες ή τα αποτελέσματα ή τους κινδύνους της πράξης αυτής. Στην περίπτωση της παραγράφου 3 του άρθρου 11 απαιτείται πάντοτε η συναίνεση των προσώπων που ασκούν τη γονική μέριμνα του ανηλίκου.

Ββ) Αν ο ασθενής δεν διαθέτει ικανότητα συναίνεσης, η συναίνεση για την εκτέλεση ιατρικής πράξης δίδεται από τον δικαστικό συμπαραστάτη, εφόσον αυτός έχει ορισθεί. Αν δεν υπάρχει δικαστικός συμπαραστάτης, η συναίνεση δίδεται από τους οικείους του ασθενή. Σε κάθε περίπτωση, ο ιατρός πρέπει να προσπαθήσει να εξασφαλίσει την εκούσια συμμετοχή, σύμπραξη και συνεργασία του ασθενή, και ιδίως εκείνου του ασθενή που κατανοεί την κατάσταση της υγείας του, το περιεχόμενο της ιατρικής πράξης, τους κινδύνους, τις συνέπειες και τα αποτελέσματα της πράξης αυτής.

Γ) Η συναίνεση να μην είναι αποτέλεσμα πλάνης, απάτης ή απειλής και να μην έρχεται σε σύγκρουση με τα χρηστά ήθη.

Δ) Η συναίνεση να καλύπτει πλήρως την ιατρική πράξη και κατά το συγκεκριμένο περιεχόμενό της και κατά το χρόνο της εκτέλεσής της».

Από την παράθεση των παραπάνω νομικών διατάξεων προκύπτει ότι η αρχή της ελεύθερης συναίνεσης του ασθενούς ανάγεται σε κομβικό και καθοριστικό σημείο για την διενέργεια κάθε ιατρικής πράξης, επομένως και του τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2.

Επίσης, εκ των ως άνω διατάξεων καθίσταται σαφές ότι η συναίνεση που χορηγείται για να είναι έγκυρη, πρέπει να είναι απαλλαγμένη από κάθε εξωτερική πίεση, απειλή ή ψυχικό εξαναγκασμό.

Υπό τις διαγραφόμενες όμως κοινωνικές συνθήκες της έντονης ψυχολογικής τρομοκρατίας, της διαρκούς τηλεοπτικής προπαγάνδας και της πλύσης εγκεφάλου, της παραπληροφόρησης καθώς και της έλλειψης αντικειμενικής και πολυφωνικής ενημέρωσης, εν σχέσει προς την αξιοπιστία ή μη των covid tests, του εκφοβισμού των εργαζομένων με τον κοινωνικό στιγματισμό και οικονομικό στραγγαλισμό τους, στην περίπτωση που αρνηθούν να υποβληθούν σε τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού, υπονομεύεται η προσπάθεια για την πλήρη, σαφή, κατανοητή και αντικειμενική ενημέρωση των ανθρώπων αναφορικά με τα οφέλη των covid tests στην επιδημιολογική έρευνα, με συνέπεια η συναίνεση των πολιτών να πάσχει ακυρότητος, αφού δύναται να χαρακτηρισθεί ως προϊόν ψυχικού εξαναγκασμού, εσκεμμένης παραπλάνησης και απροκάλυπτου κοινωνικού εκβιασμού, δεδομένου ότι η μη ηλεκτρονική καταχώριση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου συνεπάγεται αυτοδικαίως την απομάκρυνση του εργαζομένου από τον χώρο της εργασίας και την διακοπή της καταβολής των αποδοχών του, για αόριστο χρονικό διάστημα μέχρι την πλήρη και άνευ όρων κοινωνική του συμμόρφωση και υποταγή. (Άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ)

Συνεπώς βάσιμα και δικαιολογημένα υποστηρίζω ότι η άσκηση συνεχούς ψυχολογικής πίεσης, η διαρκώς αφόρητη και απαράδεκτη διλημματική κατάσταση που συνοψίζεται στην φράση: ή υποβάλλεσαι σε (αυτό)διαγνωστική διαδικασία ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό ή απομακρύνεσαι από τον χώρο εργασίας και αίρεται η υποχρέωση για την καταβολή των αποδοχών σου καθώς και η συστηματική καλλιέργεια κλίματος ανασφάλειας αποσκοπούν στην κάμψη και εν τέλει στην εξουδετέρωση της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου και στην ισοπέδωση των προσωπικών του αντιστάσεων, ώστε να υποβάλλεται σε μία σταθερά επαναλαμβανόμενη διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, χωρίς την συναίνεσή του και ενάντια στην θέλησή του.

Ως εκ τούτου η συστηματική και μεθοδευμένη παραβίαση της νομοθετικώς κατοχυρωμένης και δεσπόζουσας στον χώρο της ιατρικής επιστήμης, καθώς και στον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, αρχής της ελεύθερης συναίνεσης του ασθενούς πριν από την διενέργεια οποιασδήποτε ιατρικής πράξης, με βρίσκει απολύτως αντίθετο/η και διαχωρίζω την θέση μου, δηλώνοντας με παρρησία προς κάθε αρμόδια Αρχή ότι αρνούμαι να υποβληθώ σε διαγνωστική διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, η οποία μαζικοποιεί και αποπροσωποποιεί τον άνθρωπο, προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και καταργεί την ελεύθερη βούλησή του.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 παραγράφος1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/28-11-2005), ως ιατρική πράξη ορίζεται «εκείνη που έχει ως σκοπό τη με οποιαδήποτε επιστημονική μέθοδο πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας του ανθρώπου».

Επομένως η υποχρεωτική υποβολή ενός προσώπου στην διαγνωστική διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, ως προληπτική ιατρική πράξη, για την αντιμετώπιση της ασθένειας COVID-19, συνιστά σαφώς βιοϊατρική παρέμβαση για την οποία επιβάλλεται να ζητηθεί η ρητή και ανεπιφύλακτη συναίνεση του εξεταζομένου προσώπου, απαλλαγμένη από κάθε ψυχικό εξαναγκασμό και κοινωνικό εκβιασμό.

Τούτο εδράζεται σαφώς στην διάταξη του άρθρου 12 § 1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005) όπου ορίζεται ότι: «Ο ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του ασθενούς».

Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 338 του Ν. 4512/2018, ορίζεται ότι «οποιαδήποτε απόφαση αντίθετη με τις διατάξεις του N. 3418/2005 είναι άκυρη. Αν στη λήψη των αποφάσεων αυτών έχουν συμμετάσχει ιατροί, υπέχουν πειθαρχικές ευθύνες».

4) Επίσης αξίζει να υπογραμμιστεί ότι τα αυτοδιαγνωστικά τεστ ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 που χορηγούνται από τα φαρμακεία δεν έχουν λάβει πιστοποίηση ποιοτικής αξιοπιστίας και ασφάλειας από τα αρμόδια ευρωπαϊκά ή τα ημεδαπά ελεγκτικά όργανα και σύμφωνα με τις οδηγίες ατομικής χρήσης διατίθενται στους εργαζομένους δυνάμει ειδικής άδειας της αρμόδιας Αρχής, (χωρίς όμως να μνημονεύεται ο φορέας που εξέδωσε την ειδική άδεια ούτε και η απόφαση με την οποία επιτρέπεται η ειδική χρήση) και φέρουν την ειδική σήμανση για κατ΄ εξαίρεση αυτοδιαγνωστική χρήση.

Επομένως αδιαμφισβήτητα προκύπτει ότι τα εν λόγω φαρμακευτικά παρασκευάσματα δεν έχουν λάβει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας από τους ελεγκτικούς οργανισμούς φαρμάκων, παρά μόνο άδεια κατ΄ εξαίρεση χρήσης, το οποίο σημαίνει ότι η ιατρική έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα τους δεν έχουν επαρκώς θεμελιωθεί.

Επίσης σύμφωνα με τις οδηγίες ατομικής χρήσης το αυτοδιαγνωστικό τεστ χρησιμεύει στην ανίχνευση αντιγόνων του ιού SARS-COV-2 σε άτομα για τα οποία υφίσταται υποψία covid-19, δηλαδή ενδείκνυται για άτομα που έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εφαρμοστεί αδιακρίτως στον γενικό πληθυσμό.

5) Στον χώρο της ιατρικής επιστήμης κυριαρχεί ως υπέρτατη αρχή το αδιαπραγμάτευτο και πανανθρώπινο αξίωμα σύμφωνα με το οποίο «η βούληση του ασθενούς είναι ο υπέρτατος νόμος» («voluntas aegroti suprema lex») που ως ηθική επιταγή διαχρονικής αξίας και σπουδαιότητας χαρακτηρίζει το σύνολο των ιατρικών πράξεων και καθορίζει τα θεμιτά όρια της ιατρικής παρέμβασης στην ζωή και στην υγεία του ανθρώπου.

Επειδή η αρχή της ελεύθερης ενημερωμένης συναίνεσης (informed consent) του εξεταζομένου προσώπου, ως θεμελιώδη αρχή του Δικαίου και της Ιατρικής Δεοντολογίας, ανάγεται σε κομβικό και καθοριστικό σημείο για την διενέργεια κάθε ιατρικής και βιοϊατρικής πράξης ή παρέμβασης, επομένως και του διαγνωστικού ελέγχου για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2 και αποτελεί ένα διεθνώς κατοχυρωμένο και ρητώς αναγνωρισμένο πανανθρώπινο δικαίωμα, όπως τούτο αδιαμφισβήτητα προκύπτει μέσα από πληθώρα νομοθετικών κειμένων.

Η Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στο άρθρο 2 ορίζει ότι «Κάθε άνθρωπος είναι υποκείμενο όλων των δικαιωμάτων και ελευθεριών που αναφέρονται στην παρούσα Διακήρυξη, χωρίς καμιά απολύτως διάκριση, όπως το φύλο, η γλώσσα, η θρησκεία, οι πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις, η εθνική ή κοινωνική καταγωγή, η περιουσία, η γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση».

Με την προαναφερθείσα διάταξη καθορίζεται το οικουμενικό πλαίσιο που δεσμεύει τα κράτη-μέλη του Ο.Η.Ε. σύμφωνα με το οποίο απαγορεύεται η εισαγωγή για οποιονδήποτε λόγο και αιτία δυσμενών διακρίσεων που οδηγούν σε άνιση μεταχείριση και κοινωνικό αποκλεισμό και στιγματισμό των ανθρώπων σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία.

Μάλιστα στο προοίμιο της Οικουμενικής Διακήρυξης του Ανθρώπου αναγνωρίζεται ότι η αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθώς και των ίσων και αναπαλλοτρίωτων δικαιωμάτων όλων των μελών της ανθρώπινης οικογένειας αποτελεί το θεμέλιο της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης στον κόσμο.

Ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο άρθρο 3 παρ. 2 ορίζει τα εξής: «Στο πεδίο της ιατρικής και της βιολογίας, πρέπει να τηρούνται ιδίως τα εξής: η ελεύθερη και εν επιγνώσει συναίνεση του ενδιαφερομένου, σύμφωνα με τις λεπτομερέστερες διατάξεις που ορίζονται από το νόμο.

Στο άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα ορίζονται τα εξής: «Ειδικότερα απαγορεύεται η υποβολή προσώπου, χωρίς την ελεύθερη συγκατάθεσή του σε ιατρικό ή επιστημονικό πείραμα» που έχει κυρωθεί από την Ελληνική Πολιτεία με τον νόμο 2462/1997, σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος και έχει αποκτήσει υπερνομοθετική ισχύ.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα του ασθενούς διαμορφώθηκαν σε αποδεκτούς κανόνες από τα σύγχρονα κράτη στην διακήρυξη της Λισσαβώνας που εκδόθηκε από την Παγκόσμια Ιατρική Ένωση.

Στην διακήρυξη ορίζεται ότι ο ασθενής, αφού ενημερωθεί για την κατάσταση της υγείας του, έχει το δικαίωμα να συμφωνήσει με την θεραπεία που του προτείνεται ή να διαφωνήσει με αυτήν και να μην την αποδεχθεί και ως εκ τούτου κατοχυρώνεται ρητώς το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του ασθενούς, ως απόρροια της ανθρώπινης υποστάσεώς του, σύμφωνα με το οποίο μπορεί να αποφασίζει ο ίδιος αποκλειστικά για την υγεία του.

Σύμφωνα με την Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟ που κυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Ν. 2619/1998 (ΦΕΚ Α’ 132) και έχει την υπερνομοθετική ισχύ που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλ. η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της βιολογίας και της ιατρικής: Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική, στο άρθρο 5 αυτής προβλέπεται ότι: «Επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνον αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεσή του, κατόπιν προηγούμενης σχετικής ενημέρωσής του».

Κατά την παρούσα χρονική συγκυρία της εξάπλωσης της ασθένειας του κορωνοϊού, η Επιτροπή Βιοηθικής του Συμβουλίου της Ευρώπης, με δήλωσή της που δημοσιεύθηκε στις 14 Απριλίου 2020, υπενθυμίζει τις θεμελιώδεις αρχές που βασίζονται στον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίες πρέπει να διέπουν τη λήψη των ιατρικών αποφάσεων και πρακτικών για την αντιμετώπιση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης. Η εν λόγω επιτροπή σημειώνει με έμφαση ότι η Σύμβαση του Οβιέδο αποτελεί το μόνο νομικά δεσμευτικό εργαλείο σε διεθνές επίπεδο στο πεδίο της βιοϊατρικής και παρέχει ένα μοναδικό πλαίσιο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλαισίου διαχείρισης κρίσεων υγείας έκτακτης ανάγκης, για να καθοδηγήσει αποφάσεις και πρακτικές σε κλινικούς και ερευνητικούς τομείς. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.coe.int/en/web/bioethics/-/covid-19-human-rights-principles-must-guide-health-decisio-10)

Σύμφωνα με τον Κώδικα της Νυρεμβέργης που περιλαμβάνει ένα σύνολο αρχών και κανόνων ηθικής ιατρικής δεοντολογίας (μεταξύ των οποίων την αρχή της ενημερωμένης συναίνεσης του ασθενούς, την απουσία εξαναγκασμού), αναγνωρίζεται ρητά ως πρώτος κανόνας, ότι «η εθελοντική ενημερωμένη συναίνεση του ανθρώπινου υποκειμένου είναι απολύτως ουσιώδης» («Τhe voluntary informed consent of the Human Subject is absolutely essential») που έχει γίνει σήμερα παγκοσμίως αποδεκτός και έχει ενσωματωθεί και στο άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα («Ειδικότερα, απαγορεύεται η υποβολή προσώπου, χωρίς την ελεύθερη συγκατάθεσή του σε ιατρικό ή επιστημονικό πείραμα»).

Συνεπώς η δημοσιευθείσα ΚΥΑ με την οποία ήδη ορίζεται ως προϋπόθεση για την προσέλευση στον χώρο παροχής της εργασίας, η προηγούμενη υποβολή σε αρνητικό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 και η υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση του αποτελέσματος στην οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα, με την οποία αποτυπώνεται η κρατική βούληση και επιδίωξη για την άμεση ή έμμεση επιβολή του υποχρεωτικού εξαναγκασμού των εργαζομένων σε διαγνωστικούς ελέγχους και αργότερα σε εμβολιασμό, κείται προδήλως εκτός του νομικού μας πολιτισμού, αφού παραβιάζει απροκάλυπτα τις αρχές και το πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικαίου, της Ιατρικής Δεοντολογίας, των Διεθνών Συμβάσεων και Συμφώνων που έχουν κυρωθεί με νόμους από την Ελληνική Πολιτεία με την διαδικασία του άρθρου 28 παρ.1 του Συντάγματος και ως εκ τούτου αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εσωτερικής έννομης τάξης και επομένως κατισχύουν πάσης άλλης αντίθετης διατάξεως νόμου με συνέπεια η ως άνω κοινή υπουργική απόφαση δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής, ως αντιβαίνουσα σε διατάξεις υπερνομοθετικής ισχύος.

Συνεπώς για τους ως άνω λόγους και αιτίες και για όσους άλλους επιφυλάσσομαι να εκθέσω στο μέλλον, Σας ΔΗΛΩΝΩ ρητώς, ότι ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΩ και αρνούμαι να υποβληθώ σε διαγνωστική εξέταση ανίχνευσης κορωνοϊού SARS–CoV-2 για την αντιμετώπιση της ασθένειας COVID-19.

Σε κάθε περίπτωση η δημοσιευθείσα ΚΥΑ παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα της εργασίας (άρθ. 22 του Συντάγματος) σε συνδυασμό με την αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ.1 Συντάγματος).

Η ΚΥΑ εισάγει αναμφίβολα ένα ουσιώδη περιορισμό στην άσκηση του δικαιώματος της εργασίας καθώς ουσιαστικά απαγορεύει την άσκηση του εν λόγω δικαιώματος στους πολίτες που θα αρνηθούν να συναινέσουν στην υποβολή τους στην αυτοδιαγνωστική διαδικασία ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό.

Επίσης η ως άνω ΚΥΑ παραβιάζει την συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της αναλογικότητας, υπό την έννοια ότι η πλήρης και καθολική διακοπή της καταβολής του μισθού αδιακρίτως σε όλους τους εργαζομένους συνιστά υπερβολικά επαχθές και δυσανάλογο μέτρο χωρίς να έχει εξεταστεί προηγουμένως άλλο ηπιότερο μέσο, της μετακίνησης του εργαζομένου σε άλλη θέση που δεν θα έρχεται σε επαφή με το κοινό ή με άλλους εργαζομένους, ενώ δεν λαμβάνει υπ΄όψιν ότι η τήρηση από τον εργαζόμενο των υγειονομικών πρωτοκόλλων δηλ. της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και της κοινωνικής απόστασης 1,5 μ. συνιστούν την ικανή και αναγκαία υγειονομική συνθήκη για την πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού SARS–CoV-2, χωρίς να παρίσταται εύλογη αιτία που υπαγορεύει την απομάκρυνση του εργαζομένου από τον τόπο παροχής της εργασίας του και την διακοπή της καταβολής του μισθού του.

Επομένως ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι κάθε τυχόν μελλοντική απόφασή σας για απομάκρυνσή μου από τον τόπο παροχής της εργασίας μου και για διακοπή καταβολής του μισθού μου θα θεωρηθεί από μέρους μου ως βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας μου που συντελείται με εργοδοτική απόφαση που είναι αντίθετη σε υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις, στους όρους της συμβάσεως εργασίας και λαμβάνει χώρα με καταχρηστική άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος (ΑΚ 281) και προκαλεί σε εμένα άμεση ή έμμεση υλική και ηθική ζημία, την οποία σαφώς θα υφίσταμαι ως αποτέλεσμα της αιφνίδιας, αναίτιας και αδικαιολόγητης διακοπής παροχής της εργασίας μου.

Συνεπώς με την παρούσα μου, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι η ενδεχόμενη απόφασή σας να αρνηθείτε αδικαιολόγητα να αποδέχεσθε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μου καθώς και η εντολή σας για την άμεση απομάκρυνσή μου από τον τόπο της εργασίας μου και η συνακόλουθη διακοπή της καταβολής του μισθού μου συνιστά μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων της συμβάσεως εργασίας μου και ως τέτοια δεν την αποδέχομαι και την αποκρούω, ως παράνομη, άκυρη και καταχρηστική.

Επιπρόσθετα ΔΗΛΩΝΩ ότι εμμένω στην τήρηση των όρων της συμβάσεως εργασίας μου, του τόπου και του ωραρίου παροχής εργασίας μου, που είχε συμφωνηθεί πριν από την αδικαιολόγητη διακοπή της εργασίας μου και θα εξακολουθώ να εργάζομαι κανονικά με τους αυτούς όρους και στον ίδιο τόπο και χώρο και κατά το ίδιο ωράριο που ίσχυαν πριν από διακοπή και ΣΑΣ ΚΑΛΩ με την παρούσα μου, να τηρήσετε και εσείς την μεταξύ μας συμφωνία, σχετικά με τον τόπο και χώρο παροχής της εργασίας μου.

Στην περίπτωση που εξακολουθείτε να αρνείσθε και να μην αποδέχεσθε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μου, τότε θα περιέλθετε σε υπερημερία αποδοχής της εργασίας μου και θα αξιώσω την καταβολή μισθών υπερημερίας και την ικανοποίηση πάσης άλλης νομίμου αξιώσεως μου, που συνδέεται με την προσβολή και την ηθική μείωση της προσωπικότητάς μου, ενώπιον του καθ΄ ύλην και κατά τόπο αρμοδίου δικαστηρίου.

Τόπος Κατοικίας ………………….. ….-….-2021

Ο Δηλών/Η Δηλούσα

0 comments: